Sixth

20:00:00 Unknown 22 Comments

    "I don’t care what anyone says, being intelligent is so fucking attractive. Like yes, tell me random facts I didn’t know. I’ll think it’s the cutest thing ever." 



Hello! Długo zastanawiałam się czy napisać post odnośnie nauki/organizacji pracy, dlatego, że sama nie jestem w tym perfekcyjna i nie zawsze wychodzi mi to co zaplanowałam. Mimo tego postanowiłam, że spróbuję a już Wy ocenicie czy mi wyszło. ;) Mamy październik a co za tym idzie, niektórzy zaczynają studia a inni są już w szkole od miesiąca, więc na pewno każdemu przyda się kilka krótkich wskazówek i inspiracji. 
Jestem osobą, która nie lubi dzielić rzeczy na 'ważne i ważniejsze' i tutaj chcę wyjaśnić, że oczywiście lepiej jest przeczytać kilka kartek lektury niż obejrzeć po raz 1000 odcinek 'szkoły', ALE uważam, że na rzecz szkoły/studiów nie należy rezygnować ze swoich pasji/hobby jakkolwiek to nazywacie. Wieże, że każdy z nas przy odrobinie wysiłku umie zorganizować sobie czas tak, żeby pogodzić wszystko ze sobą. 


When feeling overwhelmed by a faraway goal, repeat the following: I have it within me right now, to get me to where I want to be later.
— Karen Salmansohn



Na początek - miejsce pracy. Nigdy nie wiedziałam, że to jest naprawdę takie istotne, ale uwierzcie, że jest. Jeżeli mam bałagan w pokoju lub na biurku to nie ma opcji żeby skupić się na nauce w 100%. Zazwyczaj po kilku minutach stwierdzam, że może warto jest posprzątać a później wrócę do nauki - jak można się domyśleć, już nie wracam. Teraz moje biurko jest zupełnie puste a przed sobą mam tylko ścianę, więc nic mnie nie rozproszy ;) 



Coś co zamierzam wprowadzić u siebie to nauka nie tylko w domu. Nigdy nie próbowałam uczyć się w kawiarni czy bibliotece a może to właśnie będą miejsca w którym będzie pracować mi się najlepiej. Mieszkam w Warszawie więc na pewno nie zabraknie mi miejsc do przetestowania. Jeżeli bylibyście chętni, jestem gotowa zrobić mini listę miejsc 'must know'!


   Notatki Notatki Notatki 

Jestem osobą, która wszystko musi zapisać RĘCZNIE, u mnie kompletnie nie sprawdza się kalendarz czy notatnik w telefonie. Tak samo jest z nauką, nie potrafię uczyć się z komputera tylko muszę wszystko wydrukować. U mnie notatki nie są oryginalne; robię jedną ogólną a później zmniejszam ją o najważniejsze rzeczy - ta strategia sprawdziła się u mnie najlepiej i co najważniejsze daje super efekty. Nie jestem fanką podkreślania, w szkole widziałam jak koleżanki mają pokreślone całe strony i było to dla mnie zupełnie nie do rozczytania. Znalazłam kilka polecanych aplikacji, może akurat Wy wolicie taki sposób. 

Organizowanie czasu:                                                  Nauka:
Google Kalendarz                                                          Anki
iCalendar                                                                       Quizlet
Plan                                                                                Bubbl


   "I can accept failure, everyone fails at something. But I can’t accept not trying."


U mnie nauka wygląda tak, że uczę się 30-50 min i robię sobie 10 minut przerwy. Czytałam, że jest to najlepszy sposób i u mnie się akurat sprawdził w 100%. Tylko ważne jest to, żeby nie pomylić przerwy z nauką ;) Ostatnio znalazłam się w czacie na FB w którym wszyscy się nawzajem motywujemy i robimy razem zadania co jest naprawdę super pomysłem!
Jak już pisałam wyżej, nie uznaję, rzeczy ważnych i ważniejszych. Nie rezygnujmy z tego co kochamy bo wymaga od nas trochę więcej nakładu energii! Jeżeli uwielbiacie oglądać seriale, OGLĄDAJCIE, spotykajcie się ze znajomymi i bierzcie z dnia jak najwięcej możecie. Ja zauważyłam, że trochę mi tego brakowało, ale teraz chcę to zmienić. Jeżeli coś kochamy i jara nas to w 100% to nie rezygnujmy z tego. Pamiętajcie też o sporcie, obojętnie jaka to ma być aktywność fizyczna - ważne, żeby w ogóle jakaś była. Jestem z tych osób, które miały zwolnienie z WF i przez 3 lata nie miałam praktycznie styczności ze sportem co bardzo źle odbiło się na moim wyglądzie fizycznym co wiążę się też z psychicznym. Od kilku dni uczęszczam na zajęcia bardzo intensywne i po dwóch przebiegniętych kółkach myślała, że będą mnie zbierać z boiska.

"You know when you get to the level of procrastination where you just hate yourself  but you still continue? that’s what i call perseverance."

"When feeling overwhelmed by a faraway goal, repeat the following: I have it within me right now, to get me to where I want to be later."































Wszystkie zdjęcia pochodzą z tumblr


You Might Also Like

22 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post. :) Ja nie potrafię używac kalendarza w telefonie, wole mieć wszystko na papierze. :)
    http://inga73.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam nauki gdzie indziej niż w domu czy u chłopaka (on robi swoje lekcje ja swoje), ale już np u koleżanki zajmujemy się plotkami nie nauką :(
    PS. świetne biurko! Dużo przestrzeni :)
    Zapraszam do siebie
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. To może dobry pomysł będzie w kawiarni? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spodobało mi się tutaj, dodaj sobie obserwatorów łatwiej będzie Cię tu śledzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Porządek na biurko i wokół siebie to podstawa, ja również nie mogę się skupić w bałaganie. Naszą kolejną cechą jest robienie notatek - potrafiłam przepisywać z książki, w ten sposób się uczyłam i wybierałam najważniejsze fragmenty. Nie lubiłam też czytać na komputerze, lepiej przyswajałam wiedzę z kserówek (mogłam też zakreślać).
    Piękne, estetyczne, motywujące zdjęcia. Jak ja bym chciała mieć taki ładny bullet journal!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kto by nie chciał :P Niestety to pochłania za dużo czasu.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Też stosuję przerwy po 30-50 min nauki, i również trudno uczy mi się z komputera, ale czasem muszę - na studiach materiału jest tyle, że szkoda to wszystko drukować. :) Przepiękne zdjęcia, aż motywują do nauki!

    PS. Trudno poruszać się po blogu z tak słabo widocznym suwakiem. :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się boję, że na studiach będę musiała się w końcu nauczyć pracować na plikach bo faktycznie będzie tego za dużo, żeby drukować.
      Dziękuję za uwagę! Postaram się to zmienić.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Super porady i genialne zdjecia dobrane do wpisu

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja muszę mieć ze sobą zawsze kalendarz w klasycznej formie :D

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam uczyć się w kawiarni, chociaż mam do nich dość spory kawałek! No i pomimo mojego ADHD, muszę jakoś ogarniać biurko, gdyż faktycznie nie idzie się skupić.
    Pozdrawiam // ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdy panuje wokół mnie bałagan, to nie potrafię się skupić i nie ma mowy o nauce :D Świetne porady i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba również spróbuję zacząć się uczyć np. w kawiarni, bo szczerze podpowiedziawszy to w domu zawsze coś lub ktoś mnie rozproszy.

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak u mnie, kawiarnia to dobra alternatywa!

      Usuń
  12. Mam dokładnie tak samo z tymi notatkami! Muszę wszystko zapisać, bo inaczej się nie nauczę :D
    Uwielbiam tego typu zdjęcia ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń